vrijdag 22 juni 2012

Uitproberen.. een goed idee!

Zon! Regen... Zon! Regen... Zo gaat het nu al een tijdje en zo ook vorige week! Al dagen hield ik nauwkeurig de weerberichten in de gaten, want droog weer was gewenst. J. en ik hadden namelijk een nieuwe tent gekocht en die moest worden uitgeprobeerd. Zonder regen graag! Zo gezegd, zo gedaan.. Als de voorspellingen zouden kloppen, moest opzetten en afbreken zonder regen lukken.



Thuis was het eerst al een hele klus om alles in de auto te krijgen. Onze auto met grote kofferbak stond bij de garage, dus alles moest in mijn kleine Seatje passen. We zaten tot de nok toe vol, maar hadden alles bij ons, dachten we...

Op de camping aangekomen, was het gelukkig droog, hadden we een mooie plek aan het water en begonnen we vol moed aan het opzetten van de tent. De beschrijving was wat onduidelijk, maar we begrepen dat we in ieder geval haringen en scheerlijnen nodig hadden. Logisch! Volgens de winkelmedewerker zat alles wat we voor het opzetten nodig hadden in de twee geleverde tassen. Niet dus... na alles te hebben uitgespit waren haringen en scheerlijnen niet van de partij. Gelukkig hadden we een buurman met een hele tas reserve-onderdelen, dus uiteindelijk stond onze tent!

Een tent van tevoren uitproberen leek mij altijd een beetje onzin. Leuk natuurlijk om een paar dagen extra te kamperen, maar zo moeilijk kan een tent opzetten toch niet zijn? Zeker niet met een man die al heel zijn leven kampeert. Gewoon de beschrijving volgen en klaar is kees! Tja.. zo werkt dat dus toch niet altijd. Uitproberen is zo'n gek idee nog niet! Nu kunnen we tenminste met onze eigen haringen en scheerlijnen richting Luxemburg (.. want die lagen nog bij de winkel, waren ze vergeten aan ons mee te geven...).



Oké, de tent stond, het genieten kon beginnen! Zelf had ik nog niet heel veel ervaring met kamperen, maar ik houd wel van dat keutelen. Geen drukte, geen haast, gewoon met de basic dingen bezig zijn en genieten. Een heerlijk kopje koffie zetten, uitzicht over het water en verder met mijn haak-project! Een boek lezen, gezellig borrelen en kletsen! Luisteren naar het getik van de regen op de tent (ja, het heeft toch nog veel geregend en de tent blijkt echt waterdicht!). Op de laatste ochtend nog een heerlijk ontbijtje, de boel inpakken en weer naar huis.


Zon! Regen... Zon! Regen... Het was wisselend weer, maar dat kon de pret niet drukken. Ik heb genoten van die paar dagen uitproberen! De tent konden we droog weer inpakken en wacht op de volgende trip. Laat die vakantie Luxemburg maar komen!

1 opmerking:

  1. Klinkt heerlijk Lies en ziet er goed uit!! En je haakproject... zie ik een dekentje?! Wat knap!!

    BeantwoordenVerwijderen