woensdag 14 maart 2012

Hier leef ik voor

Levensmotto's, het is een veel besproken onderwerp tijdens interviews. Of ik nu de Kampioen, Libelle, Eva of Visie opensla, er wordt vaak gevraagd naar het doel waarvoor men leeft of het uitgangspunt voor het dagelijks leven. Een levensmotto zegt vaak veel over wie de persoon is of over wat hij/zij graag wil zijn of bereiken. Maar wat zou ik antwoorden op de vraag naar mijn levensmotto?

Bedenken wat kernachtig het doel van mijn leven samenvat, vond ik niet zo moeilijk. De bekende zin 'God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf' is mijn dagelijks uitgangspunt. Maar - gek als ik ben op kernachtige woorden, creatieve titels en inspirerende citaten - ik was op zoek naar een sprankelender iets. Tot ik het lied 'In the light' hoorde. Klik op onderstaande link om het ook te luisteren.


Wat raakt dit nummer mij elke keer weer diep! Toby Mac leest hier eerst een paar verzen uit de Bijbel, 1 Johannes 1 vers 5 t/m 7. De Nederlandse vertaling (HSV) hiervan is:

En dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u verkondigen, dat God licht is en dat in Hem in het geheel geen duisternis is. Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben en wij toch in de duisternis wandelen, liegen wij en doen de waarheid niet. Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.

Als christen wil ik in het licht wandelen zoals God in het licht is. I wanna be in the light as You are in the light! Een leven zonder duisternis, zonder donkere hoekjes waar ik dingen kan verstoppen. Een transparant leven in het licht dat God over mijn leven schijnt. Door het bloed van Jezus kan en mag ik zonder duisternis voor Hem staan. De donkere dingen in mijn leven zijn vergeven en gereinigd. Leven ín het licht, leven vanuít het Licht en leven áls een licht, dat is wat ik wil!

Om steeds aan mijn levensmotto herinnerd te worden, maakte ik onlangs de onderstaande collage. I wanna be in the light as You are in the light! Wat is jouw levensmotto?!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten