woensdag 21 maart 2012

Uit grootmoeders tijd

Onlangs is de oma van J. overleden en omdat zijn opa ook niet meer leeft, moest het huis worden leeggehaald. Een vreemde gewaarwording om alle spullen van een ander uit te zoeken en te kijken wat je daarvan wilt hebben. J. en ik hebben een paar mooie dingen uitgezocht, het een mooie plek gegeven en - hoewel de oorzaak verdrietig is - genieten we ervan dat we dit nu in huis mogen hebben.


Zoals je inmiddels wellicht al doorhebt, ben ik gek op oude spullen en met name oud servies. Het servies van oma was nog vrijwel helemaal compleet en schattig met die roze bloemetjes. Ik kan hiermee voor 6 personen de tafel dekken, maar nu staat het te pronken achter de ruitjes van mijn servieskast. Ook het linkse theeservies vind ik prachtig, weer heel anders, maar ook heel mooi. En de combinatie van glas en zilver is bij mij ook favoriet. Wie weet pak je bij mij ooit een suikerklontje uit het glazen schaaltje op voet.


Iets heel anders, zijn de spulletjes op bovenstaande foto's. De babypoederbusjes linksboven heeft oma nog gebruikt toen de moeder van J. klein was. Oude blikjes zijn altijd erg leuk, zeker als er een verhaal aan vastzit. De verrekijker staat op onze vensterbank te pronken, naast de oude naaidoos. De verrekijker doet het nog goed, dus met een andere hoes er omheen, kunnen we die prima gebruiken op bijv. een vakantie. De naaidoos is waarschijnlijk nog van de moeder van oma geweest en ik vond hierin zelfs nog hele oude naalden en garen. Ben er blij mee!

Nu we het toch ook een beetje over familie hebben... onlangs was mijn moeder jarig. Ik ben even crea bea bezig geweest en heb onderstaande 'kaart' voor haar gemaakt. Heerlijk, dat freubelen.



Mocht je nou toevallig nog oude spullen hebben liggen en er vanaf willen? Je mag me altijd even contacten, want wie weet ben ik er heel blij mee...

1 opmerking:

  1. Gaaf Lies, wat een mooie spullen! Ik vind servies geweldig, maar servies met een verhaal vind ik helemaal mooi! Bedankt ook voor je crea kaartje, leuk! Die voor je moeder is ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen